حضور آقای عماد نقوی در رویداد بین‌المللی غلات GrainCom در ژنو

رویداد GrainCom یکی از معتبرترین گردهمایی‌های جهانی در صنعت غلات است که فرصت ارزشمندی برای تبادل اطلاعات، آشنایی با آخرین دستاوردها و فناوری‌ها و ایجاد ارتباطات تجاری بین‌المللی فراهم می‌کند. حضور گروه عازم در این رویداد نشان‌دهنده تعهد این مجموعه به پیشرفت و توسعه پایدار در صنعت غلات است.

آقای عماد نقوی، مدیرعامل گروه عازم، عضو “انجمن تولیدکنندگان پالایشگاهی غلات‌های فروکتوز” و “انجمن صنایع گلوکز، نشاسته و مشتقات آن” است.

گروه عازم یک شرکت پیشرو در زمینه تولید محصولات صنعت پالایشگاهی غلات و روغن‌های خوراکی گیاهی در ایران است. این مجموعه با نام‌های شهدینه آران، گلشهد و گلدینه فعالیت دارد. در حال حاضر، سالانه ۱،۲۰۰،۰۰۰ تن ذرت و ۵۰۰،۰۰۰ تن گندم در صنعت پالایشگاهی ایران مصرف می‌شود که گروه عازم بخشی از این زنجیره تولید است. شرکت‌های این گروه روزانه بیش از ۵۰۰ تن ذرت و آرد گندم را فرآوری و تبدیل به محصولاتی چون گلوتن، نشاسته، گلوکز، مالتودکسترین، دکستروز، خوراک دام و انواع روغن‌های خوراکی می‌کنند که در صنایع مختلف کشور به عنوان مواد اولیه مصرف می‌شوند. گروه عازم تنها مجموعه در ایران است که هم پالایشگاه ذرت و هم پالایشگاه گندم را اداره می‌کند.

نقوی اظهار داشت، در سال‌های اخیر با شعار “کیفیت بالاتر از استاندارد” و با تمرکز بر استانداردهای بالای کیفی و پایبندی به قوانین و مقررات، توانسته‌ایم محصولاتی با کیفیتی فراتر از انتظارات ارائه دهیم. هدف ما این است که با توسعه مرکز تحقیق و توسعه و بازاریابی، نیازهای مشتریان را به دقت شناسایی و به سمت ارائه راه‌حل‌های محوری برای صنایع مختلف حرکت کنیم.

با توجه به رشد صنایع غذایی در کشور، نیاز به منابع با کیفیت ثابت و قابل اعتماد برای تامین مواد اولیه بیش از پیش احساس می‌شود، زیرا این موضوع تاثیر مستقیمی بر کیفیت محصولات نهایی دارد. بنابراین ما تلاش کرده‌ایم با رویکردهای پایدار در زنجیره تامین به این نیاز کشور پاسخ دهیم. همچنین اطمینان داریم که عملیات ما در طول زنجیره ارزش کاری در برابر نوسانات بازار و عوامل ژئوپلیتیکی پایدار و مقاوم است، بنابراین مشتریان ما همواره سفارشات خود را به موقع و با کیفیت مورد نظر، دریافت خواهند کرد.

حضور ما در رویداد GrainCom 2024، با هدف تقویت مدیریت زنجیره تامین همراه است. ما به دنبال ارتباط با تامین کنندگان جدید و ایجاد پیوندهای تجاری قوی‌تر در سطح جهانی هستیم.

زنجیره تامین غلات در ایران با چالش‌هایی مواجه است، از جمله شوک‌های ژئوپلیتیکی، نوسانات محیطی و تحریم‌ها. به همین دلیل، تقویت و انعطاف پذیری در زنجیره تامین بسیار مهم و حیاتی است.

در این رویداد، موضوعات مرتبط با سرمایه‌گذاری و توسعه کشاورزی در جهان، وضعیت سوخت‌های زیستی در دنیای امروز و سیاست‌ها و قوانین اتحادیه اروپا و آمریکا در این حوزه بررسی شد. همچنین، مسائل امنیت غذایی، ذخیره‌سازی غلات، قیمت‌گذاری، تغییرات ژئوپلیتیک و آب و هوایی و خطرات ناشی از آن‌ها، اختلالات در بازارهای تجاری، تحریم‌ها و مدیریت ریسک‌های فعلی نیز مورد بحث قرار گرفت.

در بخشی از این رویداد، موضوع استفاده از هوش مصنوعی و فناوری داده در عرصه تجارت غلات مورد بحث و بررسی قرار گرفت. صنعت تجارت غلات در آستانه تغییرات بنیادین قرار دارد که با پیشرفت سریع هوش مصنوعی و فناوری‌های داده محور پیش می‌رود. این دگرگونی پارادایمی می‌تواند تحلیل بازار، زنجیره تامین و تصمیم‌گیری استراتژیک را دگرگون سازد.

خوشبختانه گروه عازم توانسته است از هوش مصنوعی در فرآیندهایی همچون تولید محتوا، مدیریت روابط مشتری، تحلیل داده‌های فروش و گزارشات آن استفاده کند. همچنین در تلاش هستیم تا این روند را در پیش‌بینی‌های بازار، زنجیره تامین و عملیات تولید نیز پیاده کنیم.

در پایان، از مسئولان ایران گرین (IranGrain) برای تلاش‌ها و کمک‌هایی که به صنعت غلات در کشور ارائه می‌دهند و فضای لازم را برای مناسبات داخلی و خارجی فراهم می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

آخرین اخبار
میزبانی از شرکت معظم کشت و صنعت زرند جهت تبادل تجربیات و بررسی فرآیندها

پالایشگاه‌های غلات گلشهد و شهدینه با افتخار میزبان شرکت کشت و صنعت زرند، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی نشاسته‌های اصلاح شده بودند. این ملاقات با هدف تبادل تجربیات، بررسی فرآیندهای موجود و شناسایی فرصت‌های همکاری مشترک بیشتر برگزار شد.

در این نشست، مدیران و کارشناسان هر دو شرکت به بحث و تبادل نظر در مورد روش‌های بهبود فرآیندهای تولید و بهره‌وری پرداختند. همچنین، فرصت‌های جدیدی برای همکاری در زمینه‌های مختلف شناسایی شد که می‌تواند به توسعه و رشد هر دو شرکت کمک کند.

شرکت زرند نیز با تاکید بر اهمیت این گونه نشست‌ها، از میزبانی گرم پالایشگاه‌های غلات گلشهد و شهدینه قدردانی کرده و اظهار امیدواری کرد که این دیدارها به استمرار همکاری‌های موثر و سازنده بینجامد.

این دیدار نشان دهنده‌ی تعهد دو شرکت به ارتقاء کیفیت محصولات و خدمات و نیز تقویت همکاری‌های صنعتی و تجاری در سطح ملی است.

برگزاری بوت کمپ تخصصی و اختصاصی آموزشی لینکدین برای گروه اول پرسنل

گروه عازم با محیط پویا و نوآورانه‌ی خود همواره به دنبال آموزش و ارتقا سطح علمی پرسنل است. ارزش گذاری به ارتقا دانش و مهارت و در نظر گرفتن رشد حرفه‌ای و توسعه فردی پرسنل، در کنار به کارگیری ارتباطات موثر با صنایع مرتبط، گروه عازم در تلاش است تا تمامی پرسنل عزیز به رشد و توانمندی حداکثری خود دست یابند.

با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی به عنوان یکی از عوامل کلیدی پیشرفت سازمان، دوره آموزشی ویژه‌ای تحت عنوان بوت کمپ اختصاصی آموزشی لینکدین برنامه‌ریزی و اجرا شد.

امید است در طول ماه‌های آتی، نتایج و اثرات مثبت آن مشاهده شود.

جشن روز کارگر و مراسم تجلیل از همکاران

به گزارش روابط عمومی گروه عازم، همزمان با روز جهانی کار و کارگر، جشن روز کارگر و مراسم تجلیل از کارگران برگزار شد.

مدیریت محترم اعلام کرد: «با تلاش و کوشش پرسنل عزیز توانستیم رشد چشمگیری در حوزه تامین مواد اولیه صنایع مختلف داشته باشیم و اکنون جایگاه قابل قبولی در صنعت داریم و امیدواریم امسال هم بتوانیم با برنامه ریزی در کنار هم رشد بیشتری را تجربه کنیم.»

برنامه ریزی، استفاده از نیروی انسانی با تجربه و تجهیزات و امکانات پیشرفته می‌توانند هدف افزایش بهره وری را تحقق ببخشند.